Case - Rode Kruis Aansprekend voor de nieuwe generatie ouderen
Nalatenschappen zijn belangrijk voor goede doelen. Hoe maak je de senior-van-morgen bekend met de mogelijkheden? Diversions zocht het uit voor het Rode Kruis.
Nalaten aan een goed doel? Voor veel mensen voelt het als complex en ondoorzichtig. Jammer, omdat de inkomsten uit nalatenschap voor organisaties als het Nederlandse Rode Kruis van zeer groot belang zijn.
De vraag van het Rode Kruis: hoe brengen we de mogelijkheden om na te laten onder de aandacht? En wat zijn de wensen en behoeften van de nieuwe generatie ouderen op dit terrein?
Kwalitatief onderzoek vomt de basis van onze aanpak.
Onze partner Customer Geeks ging aan de hand van de onderzoeksmethodes van Gerald Zaltman in gesprek met senioren. Zo kregen we inzicht in de behoefte en diepe drijfveren van onze doelgroep.
Met deze inzichten als basis hebben we verschillende proposities opgesteld. Passend bij de wensen die leven. Maar die ook aansluiten bij en uniek zijn voor het Nederlandse Rode Kruis.
Met ons programma geven we de werving van nalatenschappen nieuwe impulsen. Op ieder terrein.
De manier waarop we mensen aanspreken, de informatie die we bieden, de wijze waarop je contact kunt opnemen met het Rode Kruis: op alle terreinen zijn optimalisaties doorgevoerd.
Bijkomend voordeel: ook binnen de organisatie staat het onderwerp 'nalatenschap' meer dan ooit op de radar.