Case - Achmea De beste voorbereiding op je pensioen
Gaat het over pensioen in de media? Dan voeren woorden als betaalbaarheid en dekkingsgraden de boventoon. Hoe zet je de 'warme kant' van pensioen op de kaart?
Achmea Pensioenservices wilde in 2013 de 'warme kant' van pensioen meer aandacht geven. Pensioen is nu eenmaal veel meer dan een maandelijkse bijdrage op je bankrekening.
Het idee werd geboren om de echte verhalen van gepensioneerden te gaan vertellen. Het was de start van het platform Leefjepensioen.nl.
Vanaf de start heeft Diversions getekend voor de contentmarketing van dit project.
Uitgangspunt (zoals altijd): wat zijn de wensen van onze doelgroep? Welke verhalen willen (aanstaande) pensionado's lezen, maar vooral ook delen?
De weg naar groei is ingeslagen door niet over de doelgroep te praten, maar een podium te bieden aan de pensionado's zelf.

Leefjepensioen.nl startte met een bescheiden advertentiebudget. Na een jaar was deze betaalde impuls overbodig.
Door relevant te zijn op de site en social media bereiken we doorlopend nieuwe lezers die aan de vooravond van hun pensioen staan.
Door te variëren in inhoud en vorm (zoals met de online magazines) weten we al zes jaar lang een gericht publiek te boeien en binden.
Achmea Pensioenservices verdiende er terecht meerdere nominaties voor de meest succesvolle pensioencommunicatie mee.