Optimaal inspelen op de wensen van de generatie X?
Workshop: Starten met Generatiemarketing
Duur:
1 dag
Data:
1 september
27 oktober
Kosten:
€ 345,- per persoon
Waar:
Utrecht
Hoe speel je als organisatie in op de toenemende vergrijzing in Nederland? Als je het antwoord zoekt op deze vraag, dan is de workshop Generatiemarketing zeer geschikt voor jou.
De 50plusser van vandaag is niet te vergelijken met de senior van gisteren. Daarom helpen we je tijdens de workshop een scherpe generatie-segmentering vast te stellen en deze te vertalen naar een concreet marketingplan.
Wat de workshop je brengt:
De workshop helpt je te verplaatsen in ervaren doelgroepen. Je legt de basis voor de ontwikkeling van een propositie die aansluit bij de voor jou meest relevante generatie.
INSCHRIJVEN WORKSHOP"
We maken kennis met de verschillende generaties. Hierbij ligt de focus op de zogenaamde “Gulden Generaties” waarin mensen van 50 jaar en ouder zijn onderverdeeld. Wat bindt hen? Welke verschillen zijn er, en hoe kunnen we hierop inspelen?
Binnen generaties bestaan grote verschillen. We behandelen verschillende segmentatiemodellen die je helpen de meest kansrijke doelgroep te herkennen. Je krijgt inzicht in een andere belevingswereld. Ter inspiratie bespreken we een aantal succesvolle cases uit de praktijk. Op welke manier is er gesegmenteerd? En hoe is dit vertaald in propositie en organisatie?
4) Start met generatiemarketing
In een interactieve sessie maak je een start met generatiesegmentatie voor jouw organisatie. Dit doen we aan de hand van het Business canvas model. Zo leg je een goede basis voor de uitwerking van een businesscase.
Je vertaalt met behulp van de trainers het Business canvas model naar een concrete propositie. Focuspunten hierbij zijn het opstellen van een zowel unieke als en relevante positionering van producten of diensten.
Hoe bereik je de door jou gekozen doelgroep op een relevant moment? We geven je inzicht in media bereiksonderzoek en de verschillende vormen van promotionele acties.
In vogelvlucht nemen we aan de hand van de uitgewerkte canvas modellen en proposities het programma door. Deelnemers helpen elkaar de laatste punten aan te scherpen. William Burghout ontwikkelt sinds 2008 proposities voor ervaren generaties. Op zijn portfolio staan oa cases uit de markt van verzekeringen, arbeidsbemiddeling, televisie en goede doelen. William is strateeg/eigenaar van Diversions en blogt over generatiemarketing op Frankwatching. Ieteke de Vries startte in 2010 als communitymanager bij de seniorencommunity Goedenwel.nl. Sinds 2013 werkt ze als communicatiespecialist aan verschillende generatie-cases. Ieteke kent uit de praktijk de kansen en valkuilen van seniorencommunicatie.
Duur:
1 dag
Data:
1 september
27 oktober
Kosten:
€ 345,- per persoon
Waar:
Utrecht