Dansen tot het licht wordt, headbangen op keiharde rockmuziek of vliegensvlug bewegen op snelle dance muziek. Het lijkt misschien alleen besteed aan jongeren, maar niets is minder waar. Althans als je het aan seniorennetwerk Swon en poppodium Doornroosje uit Nijmegen vraagt.
Organisaties organiseren feest voor bejaarden die niet achter de geraniums willen zitten.
Muziekfeest voor 65-plussers
De twee organisaties slaan de handen in één om in september een muziekfeest voor 65-plussers te organiseren. En dan geen feest waarbij er in een verzorgingstehuis een volkszanger nummertjes van vroeger ophaalt, maar een feest voor de 65-plussers die hun haren willen losgooien op hardrock muziek of juist enorm van dance houden. Een feest voor de bejaarde die niet aan het “achter de geraniums”-plaatje voldoet.
Ouderen op de dansvloer
In poptempel Doornroosje zijn bijna dagelijks jongeren te vinden voor een feestje of optreden van een artiest. Maar in september zal er een heel ander publiek de zalen van het poppodium vullen. Vanwege het vijftigjarige bestaan van het Nijmeegse seniorennetwerk Swon, zal er een avond worden georganiseerd speciaal voor ouderen die willen laten zien wat ze nog waard zijn op de dansvloer. Joris Holter, marketeer bij Doornroosje, zegt in de Gelderlander dat het doel van de avond is om ouderen te inspireren. Op welke wijze dat gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk; het programma is nog niet volledig rond. Het idee op dit moment is dat de ouderen worden opgehaald met partybussen en vervolgens naar Doornroosje worden gebracht. Bij de samenstelling van het programma is gedacht aan Gerard Joling en Gordon die momenteel op televisie zijn met een televisieprogramma waarin in samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds gezocht wordt naar nieuwe hobby’s voor ouderen (Geer en Goor zoeken een hobby). Maar dit bleek volgens Holter te duur. Nu wordt er gekeken naar een invulling met Nijmeegse popsterren. Bij succes is een jaarlijkse herhaling van het muziekevenement een serieuze optie.
Download het gratis ebook
Wat kan jouw organisatie leren van de kenmerken van verschillende generaties? Ontdek de kracht van de generation journey: download het gratis ebook met alle informatie.
Het is niet de eerste keer dat 65-plussers hun opwacht maken in de jongeren muziekcultuur. Vorig jaar konden “opa’s en oma’s met dj-aspiraties” achter de draaitafels kruipen op dancefestival Mysteryland. Ook hierbij draaide het om inspiratie, hoewel de organisatie in dit geval niet de ouderen wilde inspireren maar juist de jonge bezoekers. Mysteryland hoopte dat jongeren gemotiveerd konden worden om zich een keer als vrijwilliger in te zetten in een verzorgingstehuis. Zo ging ambassadeur van de actie dj Nicky Romero een keertje naar het verzorgingstehuis om daar alcoholvrije cocktails te maken in plaats van nummertjes te draaien. Nieuwe varianten dus op klassieke seniorenmarketing.
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij cookies om informatie op te slaan en/of te raadplegen. Stem je hiermee in? Dan kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of de toestemming intrekt, dan kan dit de werking van de site negatief beïnvloeden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.