focusgroep

Focusgroep: insights & oplossingen

Inzichten verzamelen of met respondenten sparren over optimalisaties? Focusgroepen zijn effectief en flexibel. Ontdek de kansen.

Voorbeeld patient journey

Een tweede optie om patient journeys vorm te geven is met de inzet van groepsinterviews. Dit is een efficiënte manier om in korte tijd veel inzichten te verzamelen en gezamenlijk optimalisatie ideeën uit te werken. 

We werken met 2 panels. In overleg bepalen we de ideale samenstelling; bijvoorbeeld gebaseerd op fase van de journey, generatie, uitkomst van de journey etc.

Voors en tegens

De interactie binnen de panels helpt de journey en onderliggende aandachtspunten te begrijpen. Ook kunnen verschillen in beleving van het zorgproces worden aangetoond. 

 

Een voordeel van panels is het dynamische karakter. Interactie tussen panelleden zorgt voor verdieping. En het onderzoek levert vaak concrete handvatten voor verbetering op. Hierin schuilt ook een nadeel. Binnen panels is niet altijd ruimte door te vragen tot het niveau van motieven en diepe drijfveren. 

Ontdek wat we voor jou kunnen doen