Dank voor je antwoorden! Graag delen we onze inzichten met jou

Je geeft aan dat er ruimte is voor verbetering in iedere fase van de employee journey.

Daarbij speelt ongetwijfeld een rol dat verschillende generaties verschillende wensen hebben. Het is niet eenvoudig om jong en oud tevreden te houden.

Op deze pagina delen we graag een aantal inzichten.

Wil je een vervolgstap zetten? Neem dan contact met ons op: 055 20 32 193.

Werving

“Het lukt maar niet om onze vacature in te vullen."

In de huidige markt is het lastig goede kandidaten te vinden voor vacatures. De werkloosheid ligt laag, het is lastig jonge generaties te bereiken én er is minder interesse in verschillende banen dan vroeger.

Gevolg: geschikte kandidaten zetten minder vaak de stap om te solliciteren.

Wil je dit veranderen? Dan is het van belang te ontdekken waar jouw grootste verbeterkansen liggen. Is dat bij:

  • het bereiken van de juiste kandidaten (triggers / promotie)
  • het overtuigen van kandidaten met een scherp baanaanbod (motivatie)
  • het wegnemen van onnodige drempels tijdens het sollicitatieproces (gelegenheid)

Bedenk hierbij dat iedere generatie eigen wensen en behoeften heeft.

Met enkele voorbeelden uit de praktijk laten we zien hoe je kunt ontdekken waar verbeterkansen voor je organisatie liggen.

Generation journey

Generation journey

Ontdek wat verschillende generaties motiveert bij het vinden van een baan.


focusgroep of interviews

Review

Review

Hoe beoordelen kandidaten je vacatureteksten: Is je boodschap duidelijk, toegankelijk en aansprekend?

interviews

Benchmark

Benchmark

Hoe scoort je werken-bij site in vergelijking met concurrenten?

survey + AI analyse

Traffic & gedrag analyse

Traffic & gedrag analyse

Verloopt de online journey van oriëntatie t/m sollicitatie zoals gewenst?

monitoring & analyse

Onboarding

"Binnen een week was de nieuwe collega alweer vertrokken."

Het belang van een goede onboarding van medewerkers is groter dan ooit. De jongste generaties (Y & Z) gunnen zich vaak weinig tijd om een eigen plek te vinden. 

Wat verdient je aandacht om onnodig vertrek van nieuwe collega's te voorkomen?

  • maak duidelijk wat je wenst van de nieuwe collega. Toets daarbij: is het reëel en zijn de randvoorwaarden aanwezig? Etc.
  • houd oog voor de wensen van de nieuwe collega. Welke ondersteuning is gewenst? Welke ambities leven er en zijn deze reëel? Etc.
  • communiceer (ongeschreven) regels duidelijk. Wat voor de ervaren medewerkers vanzelfsprekend is, kan onbekend zijn bij nieuwe collega's.
  • geef aandacht aan de bedrijfscultuur. Missie, visie, drijfveren, samenwerking: neem mensen mee in je organisatie.
  • investeer in persoonlijke binding. De jongste generaties hechten zich meer aan personenen dan aan merken. Een goede band met collega's vergroot de kans op succesvolle onboarding sterk.

Met enkele voorbeelden uit de praktijk laten we zien hoe je kunt ontdekken waar verbeterkansen voor je organisatie liggen.

Onboarding study

Onboarding study

Tijdens de eerste drie maanden van het dienstverband worden ervaringen gedeeld. Hoe ervaren en beoordelen medewerkers het proces van onboarding?

diary study

Verwachtingen

Verwachtingen

0- en 1-meting. Wat zijn verwachtingn voor de eerste werkdag? En hoe wordt werke bij je organisatie werkelijk ervaren? 

interviews

Cultuur

Cultuur

Hoe ervaren nieuwkomers de bedrijfscultuur? Welke verschillen zijn er met ervaren collega's? Versterken oud en nieuw elkaar of is er sprake van frictie?

focusgroep

Thema

Thema

Deep dive in een specifiek aandachtsgebied. Hoe sturen we op verbetering van bijv. communicatie, samenwerking of persoonlijke groei?

interviews of focusgroep

Behoud

"We zien te vaak dat onze beste mensen vertrekken."

Hoe tevreden zijn je medewerkers met hun baan en werkomgeving? Aan ontevreden personeel hangt een stevig prijskaartje. Denk aan teruglopende kwaliteit van werk, verloop onder medewerkers en hoog ziekteverzuim.

Een medewekerstevredenheidsonderzoek laat je zien wat er speelt en waar verbeterkansen liggen. Het onderzoek kan verschillende thema's in beeld brengen:

  1. arbeidsvoorwaarden
  2. cultuur & omgeving
  3. samenwerking
  4. management & leiderschap
  5. werk-privé balans
  6. rol & prestaties
  7. carrière en ontwikkeling
  8. betrokkenheid en toewijding

Hoe waardevol een medewerkerstevredenheidsonderzoek is, dat hangt af van de opzet. Sluiten de vragen aan bij de vraagstukken die spelen binnen je organisatie? En ben je in staat om feedback daadwerkelijk om te zetten in aanpassingen?

Met enkele voorbeelden uit de praktijk laten we zien hoe je kunt ontdekken waar verbeterkansen voor je organisatie liggen.

Generation journey

Generation journey

Wat zijn wensen en behoeften per generatie? Hoe zet je medewerkers in hun kracht en bevorder je samenwerking?


focusgroep of interviews

Monitoring

Monitoring

Hoe ontwikkelt de medewerkerstevredenheid zich? Verrijkt met kwalitatief onderzoek voor het verklaren van trends. 

MTO+

Exit analyse

Exit analyse

Welke motieven & drijfveren leiden tot vrijwillig vertrek? 

interviews

Thema

Thema

Deep dive in een specifiek aandachtsgebied. Hoe sturen we op verbetering van bijv. communicatie, samenwerking of veiligheid?

interviews of focusgroep

Aanpak op maat

Wil je weving, onboarding of behoud van personeel verbeteren? Wij helpen je graag concrete verbeterkansen de vinden. Met oog voor de wensen per generatie. Passend bij jouw organisatie.

Tijdens een eerste kennismaking vertellen we er graag alles over.

william

 

MEER INFORMATIE

William Burghout
william@diversions.nl
055 20 32 193

 

Ieteke

 

MEER INFORMATIE

Ieteke de Vries
ieteke@diversions.nl
055 20 32 193